De ce e ilegală taxa auto

De ce e ilegală taxa auto

De ce e ilegală taxa auto

Guvernul încasează în continuare taxa de poluare, deşi Curtea Europeană de Justiţie a decis că încalcă principiile de drept ale UE. Instanţele din România sunt obligate să ţină cont de decizia magistraţilor europeni, astfel că procesele cu statul sunt câştigate pe bandă rulantă.

Deşi Curtea de Justiţie a Comunităţilor Europene de la Luxemburg a arătat foarte clar că taxa de poluare este discriminatorie, Ministerul Mediului se încăpăţânează să susţină, în mod aberant, contrariul. Vezi aici decizia integrală a Curţii Europene de Justiţie „Taxa nu va fi desfiinţată, orice poluator trebuie să plătească”, a fost reacţia ministrului Mediului şi Pădurilor, Laszlo Borbely, după aflarea sentinţei Curţii Europene. „În decizia sa, Curtea Europeană de Justiţie s-a referit la o speţă din Ordonanţa 50/2008 (act normativ prin care a fost înfiinţată taxa de poluare auto). Noi am modificat această ordonanţă în decembrie 2010″, a explicat Borbely.

Modificarea legislativă adusă în discuţie de ministrul Mediului a vizat, însă, doar modul de calcul şi cuantumul taxei de poluare şi nu principiul de aplicare. Şi n-are nicio legătură cu decizia Curţii de la Luxemburg, potrivit căreia taxa de poluare încalcă legislaţia Uniunii Europene (UE), producând un dezavantaj la vânzarea maşinilor second-hand din alte state pe teritoriul României. Discriminare Practic, discriminarea provine din faptul că la înscrierea unei maşini second-hand, cumpărate din străinătate, posesorul este obligat să plătesca taxa de primă înmatriculare, iar când este vorba despre o maşină la mâna a doua cumpărată din România nu se plăteşte nimic. Taxa poate deveni legală doar dacă se aplică şi la tranzacţiile de maşini second-hand înmatriculate deja în România.

Singura soluţie cu şanse reale de reuşită pentru oameni este să dea statul în judecată pe contencios-administrativ şi să ceară în instanţă returnarea taxei de poluare”. Dar evident că statul român nu va face acest lucru, motivând lipsa fondurilor, iar oamenii vor fi nevoiţi să apeleze la justiţie. După precedentul creat, toţi reclamanţii vor avea câştig de cauză. Şi, uite-aşa, după 2-3 ani cât vor ţine procesele, statul va pierde şi va fi nevoit să plătească în plus şi cheltuielile de judecată”. O casa de avocatura a iniţiat şi o petiţie, „Stop Taxei de Poluare”, care până în prezent a strâns peste 17.000 de semnături. „Semnele sunt bune. Se câştigă procesele peste tot în ţară. Se câştigau şi înainte de decizia Curţii Europene de Justiţie, dar acum merg mult mai bine.” Taxa a crescut în 2011 În 2011, pentru autoturismele Euro 5, taxa variază între 60 de euro şi 1.500 de euro. Autovehiculele din această categorie nu au fost taxate până anul acesta. Cuantumul creşte pentru maşinile cu Euro 4, de la 462 la peste 8.000 de euro. Cele mai mari taxe de primă înmatriculare – între 4.400 şi 32.000 de euro – sunt prevăzute pentru maşinile non-Euro. În 2010, au fost încasate circa două miliarde de lei din taxa de poluare auto.

Anunțuri

Recuperare timbru de mediu https://timbrudemediu2013.wordpress.com

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s